nadpis

Dobré zboží se chválí samo!

Tak zněl hlavní marketingový zákon v době, kdy ještě slovo marketing v našich krajích neznali. Pokud na vrátka zaklepal podomní obchodník, bylo vždy podezřelé, proč se vnucuje, nikdy člověk nevěděl, nenabízí-li zboží vadné či kradené. Totéž platí o dnešních modernějších metodách, zvaných co nejhonosněji, třeba telemarketing či roadshow.

V sobotu jsem seděl se sluchátky na uších a zavpisem přepisoval zvukový záznam projevu Cyrila Svobody.

Vtom zazvonil telefon.

Na druhé straně se linul sympatický hlas, nabízející mi naučeným textem jakési pojištění. Když se zeptal, jestli mám pět minutek času, pravil jsem asi toto:

"Vážená paní Spamová, vaší jedinou polehčující okolností je fakt, že máte hlas sympatický a snahu naplnit váš nestydatý úkol poctivou ..."

Paní něco zakoktala a pravila, že se asi nepředstavila, že je Výmolová z jakési pojišťovny.

Pravil jsem, že je mi líto, ale pro mne je paní nebo slečna Spamová a pokud tento nevyžádaný rozhovor neukončí promptně sama, budu nucen tak učinit já, což dámám s milým hlasem činím obzvlášť nerad.

Pokusila se ještě tvrdit, že mi chce ale povědět něco opravdu zajímavého.

Sdělil jsem lakonicky, že bude-li mi jménem pojišťovny nabízet Viagru, pak že takových nevyžádaných nabídek obdobných jejímu zavolání dostávám taktnější formou po internetu dostatek. Doporučuji, aby buď zavěsila, nebo mi sdělila, kdo tuto telefonní kampaň organizuje, abych mohl všem známým říkat, že pokud hledají pojišťovnu, tak nechť tuto obtěžující určitě nevyberou. Ať proto v zájmu svého zaměstnavatele vychutnává hezké počasí, šetří telefonní poplatky a toto číslo provždy zapomene s výjimkou, že by se chtěla učit psát na počítači.

Chytila se toho stébla a navrhla, že já tedy vyslechnu její nabídku a ona pak moji.

Ocenil jsem to férové řešení s tím, že ale začnu já, když jsem si tento hovor nevymyslel, stopnu čas, po který bude naslouchat ona, načež stejný čas pak dostane ona a slibuji, že budu pozorně zase naslouchat já. Zeptal jsem se ještě, má-li při ruce tužku a papír.

"Samozřejmě," odpověděla a vyzvala mě, abych začal:

Pravil jsem: "Pište si: www.zav.cz. – Byly to dvě vteřiny, teď zase vy".

Ona začala, že se na trhu objevila převratná novinka v pojišťovnictví ...

Přerušil jsem ji: "Děkuji, váš čas uplynul. Přeji slunný zbytek víkendu, paní Spamová."

zav

Copyright © 2008 ZAV | design & coding by b105